Nu så

Nu så! Nu ska jag skriva några rader här hade jag tänkt!
En del har väl hänt sen sista bloggen, fortfarande lite ångest för att jag tog bort den, men gjort är gjort och jag hoppas mina gamla läsare och släktingar hittar hit och fortsätter läsa! För det är för er skull.

Hela februari har vart ett mindre helvete här hemma, hujedamej säger jag bara! Det började ju med att William blev sjuk (som jag skrev i förra bloggen) med tre dagars feber som sen gav vika men dom kom den fruktansvärda förkyldningen som gjorde det jätte jobbigt för honom att äta.. Men sen blev han bättre!
Ja minsann, då var det Jimmys tur så han var hemma från jobbet 1 vecka och hostade som en galning och snorade..
Sen när han började bli på bättringsvägen, ca andra veckan i februari, ja då blev vendela sjuk. Hostade och snorade och tog sig för örat. Hade feber toppar hela förra veckan så jag beslutade mig för att ta henne till akuten som då förra fredagen då och där konstaterades att hon hade halsfluss. Mammas stumpa, det var ju därför hon tog sig för örat och hade dessa feber toppar. Så utskrivet pencilin i 10 dagar som var en riktig pers att ge henne dom första dagarna då hon streta emot och var som galning (men inte nu, nu sitter hon jätte duktigt i mitt knä och tar dessa 5 ml pencilin från doseringssprutan och sväljer, lite motvilligt ibland men det funkar) men hon vart så mycket bättre redan på lördagen och redan på Måndagen var hon sig själv igen. Skönt!
Men så var det min tur. Bihåleinflammation som spridit sig till överkäken så det känns som ett oerhört tryck för käken, hostade, snorade och lock för örat.
Hostandet kommer då och då..snorandet är relativt bra men inte bihålerna eller örat. Aj aj.. men bättringsvägen är jag ju på.

Men förstår ni vilken jävla månad det har vart!? Usch och fy..

Lite roligare nyheter eller positivare kan man väl säga är att jag fyller år imorgon! 23 år ung blir jag så kalas blir det här hemma med hela släkten, så ska mina föräldrar äta middag med oss på kvällen. Mys!  Så ska Tobias hem med dom sen på lördags kvälln för han fyller själv år på måndagen så dom ska fira honom..så två dagar kommer han inte vara här och det kommer kännas väldigt väldigt tomt! Men men, jag reder mig ;)

Ja, det är det som hänt nu faktiskt.. tar och uppdaterar imorgon kväll med lite bilder från dagen!
Nu ska jag fixa massa grönsaker för vi ska titta på film och ha lite fredags mys!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0