Ont i käken, sur Wille & magmedicin

Kväll. Skönt. Trött. Ont i käken.
Ja, det beskriver såsom läget är nu och så som jag känner just nu!
Ont i käken fortfarande..förbannat! Har ju bihåleinflammation i käkbihålerna(?) tydligen och det har då inte gett med sig!Allt annat i fejjan på mig har gott bort men inte det oändliga trycket i övre käken..och inte är det en inflammation i själva tandköttet utan bihålerna..jobbigt? Yes! Men jag härdar ut ett liiiitet tag till, sen stormar jag sjukan och går inte därifrån fören dom antingen ; 1. opererat bort käken på mig, eller det mest realtisiska 2.ger mig något mot inflammationen i bihålerna.
Så är det ju örat också som inte blir bättre heller! Lock lock och åter lock. Vad ska man göra? Uuh..pest att ha det såhär!
Jaja, ska inte klaga nu, fast man ibland faktiskt får, men fasen, det finns nog värre saker man kan klaga över!

Så är det ju kväller också, barnen sover. William var riktigt arg nu på kvällen, skrek och grät och var sur som bara den. Ingenting var roligt och runt hans ögon var han helt röd. Så jag testade med att ge han en ipren och sen masserade jag magen, han blev lugnare och nu sover han. Och Vendela med förstås =)

Var till affärn idag också och köpte Majsvälling som jag ska börja ge han när han är 6 månader, hoppas han gillar den! Inte för att han äter så mycket flaska, bortsett från natten och någon/några gånger på dagen, men välling är ju lite mer mättande också. Så vi får se!

Jag har ju fått mag-medicin till Vendela av barnläkarn för hennes mage och förstoppning, är en liten påse som man blandar ut i vällingen varje kväll. Så nu behöver vi inte köra med laktolosen längre, skönt det.
Och den medicinen hjälper, nästan lite för bra för hon går runt och bajsar nästan hela tiden. Riktigt kladdigt är det!! Och det står i bruksanvisningen att börjar barnet bajsa bättre har medicinen gett effekt( logiskt?) och får dom mer som diarre (hon har ju inte direkt diarre, men det är ju inte heller fast..)hållet ska man försöka minska medicinen, så vi ska testa nu att istället för att ge varje dag så ska vi ge varannan dag, för att se om det kanske stabiliseras lite. Ursäkta min nogranna detaljering, men hon och hennes mage har ändå vart ett viktigt samtalsämne för mig här i bloggen.

Nej, nu slutar jag skriva. Ska gå in och hämta Vendelas välling flaska som hon somnat ifrån!
Godnatt på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0