Kvart över åtta


Vendela vaknade 06,30, kröp ner hos mig och gosade en stund, sen ville hon upp! William sov fortfarande så vi klev upp, gav katterna mat och jag hoppade in i duschen.
Klädde sedan på henne, väckte lillebror, klädde på honom. Frukost till båda och fixning av mig, sen dagis!

Efter dagis mötte vi Johanna och Linda och Elvis, gick tillsammans på stan, förbi Lindex, köpte lite kläder inför sommarn till mig själv, en annan affär.. hitta kläder till barnen (som dom egentligen har..för mycket av?? men vafan) sen förbi MVC där Johanna hade tid, Tobias gick till tåget som skulle ta honom till Väsby för han hade skola idag och så hem till Annika, fikade en stund..sen gick jag,Linda och barnen hemåt, hem till henne ett tag.

Hämtade Vendela vid tre på dagis, hade gått bra idag, dock hade hon vart lite kinkig på förmiddagen så hon hade fått sova ca 1 timma efter lunch, sen var hon fit for fight igen! Kanske var hon trött pga att hon vakna så tidigt? Sen så hostar hon som en besatt om nätterna, kanske stör henne sömn fast hon inte vaknar? Vem vet.

Spagetti och köttfärsås till middag idag! Gick ner hos alla, William fick bara smaka lite spagetti av mig och Vendela, det tyckte han om.

Dagens höjdpunkt är ändå att han har lärt sig att ta sig framåt! Han krigskryper..ni vet som krypskyttar gör ungefär? Ser skit sött ut! Precis så gjorde också Vendela innan hon lärde sig krypa på riktigt. Så framåt tar han sig, blir dock lite små arg när det går för sakta, hihi, men det kommer ju gå fortare ju längre han håller på. Tålamod kära barn!

Tobias bestämde sig för att stanna hemma i Väsby tills imorgon så inatt sover vi själva.. Som sagt, datumet är nu satt när han ska flytta hem. Alltså på lördag. =((( Så kommer han bara komma hit 2 helger under hela sommarn. Det känns lite tufft faktiskt.. från att ha honom boendes hemma hos mig, till bara 1 gång i månaden, en ända helg på hela månaden. Jaja, bara att tacka och se glad ut.

Nu sitter Jimmy inne hos Vendela, nackdelen med att hon vilar (men så trött som hon var idag kan man ju inte neka henne att få sova faktiskt..) så slår det tillbaka på kvällarna, klockan blir sent och hon tänker INTE sova. Så nu försöker han med henne, sitter bredvid på en stol vid sängen och kliar hennes rygg och väntar tills John Blund ska komma och föra bort henne till drömmarnas land!

Sen blir det kladdkaka med vispgrädde, mums!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Frukost är alltid bra. ;)

2010-06-11 @ 02:45:39
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0