Sånn härlig dag!

Sommar och sol, klarblå himmel. Perfekt sommardag!
Började dock inte så perfekt kanske.. natten var super bra, William vaknade bara en gång och så en gång imorse, inte så att han var vaken längre perioder utan efter sin välling så somnade han om. Bebisen!
MEN, jag vaknade av mig själv..kollade på klockan och det stod på 07,25! Och jag som alltid ser till att vakna runt kvart i sju sju, just för att hinna med en dusch osv. Men nu vart det hektiskt, kasta sig in i duschen, snabbt duscha av, Vendela hade vaknat medan jag duschade så det var att klä på henne, sen väcka William och klä på honom, hinna med att ge båda frukost, diska, jag och Tobias skulle äta själva och sen iväg till dagis! Hann gjorde vi iallafall, på lite mindre än 1 timma..starkt jobbat Tessi!

Efter dagis gick vi (jag,Linda,Elvis och Tobias) ner till hamnen och tog varsin mjukglass ute i solen..mums! Jessica ringde i samma veva, inte pratat med henne itelefon på evigheter så det var jätte kul! Pratade ett tag.. sen gick vi vidare, förbi Annika och var där en stund.. gick ner till pizzerian och åt lite lunch, hem till Annika igen då Linda skulle hämta sin mobil hon hade på laddning och sen vidare ner på stranden som vi brukar vara på om sommrarna! Mötte även Jimmy där..ingen av oss badade dock, hade börjat blåsa upp rätt ordentligt, inga kalla vindar men skönt var det!

Linda gick hemåt och vi åkte vidare på stan då Jimmy sökte efter nya badbrallor som han hittade, även en tshirt.. jag med, ett fint linne.

Så hämtades Vendela som var ute på dagis och det förstår jag, så varmt och skönt som det har vart, vad ska man då göra inne??
Vi åkte hemåt, William fick lite välling bredvid mig i sängen medan Jimmy lekte med Vendela. Och efter en dag ute i solen är man rätt slut så jag somnade till lite då och då under tiden han åt.
Sen var det dags för middag! Åt, diskade, fixade och donade.

När barnen somnat gick jag och Tobias ut på en promenad, iochmed att han nu kommer flytta hem (datum bestämt) så vill jag ta tillvara på den här "sista" tiden han kommer bo här.. så vi gick ut och gick..gick ner till lilla stranden som jag nämde ovan och satt där ett tag och pratade, fick mina fötter nedgrävda med sand, tittade på molnen..så fint! Att man inte tar tillfällen och lägger sig ner och tittar upp i himelen..

På vägen hem svängde vi förbi Linda som var i sin nya lya, hon hade fått dit lite grejjer (officiel inflyttning imorgon) som jag hjälpte henne att packa upp och in, sen hemåt!
Och nu sitter vi här.

Imorgon blir det stan efter dagis och sen vara ute i solen och ha det bra. Även fredag, mys! Ska grilla på kvällen och ha fredagsmys med film.. Wolfman! Weho!

Min mjukglass, mums..

Linda svullar

Barnen på pizzerian


Båda såg något roligt! Men vad vet jag inte??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0