Kort (lång?) resume över dagen som gått..

Hej igen då!
Så himlans fint väder det har vart ute idag, hade nästintill ångest att jag och William stannade inne hela förmiddagen, men men.. båda var trötta efter nattens bravader, - William vaknade upp mitt i natten (hade då inte hunnit somna än..) och var klarvaken väldigt länge! Så efter det var det Jimmys tur att köra igång med en snark-cermoni som gjorde mig nästintill galen då jag verkligen inte kunde somna när man hade en brummandes pojkvän bredvid sig, spelade ingen roll hur han än låg, han snarkade! Och tro mig, ingenting funkar..
Men iallafall! Somnade kanske vid två tiden.. halv fyra ville William vakna igen och vara vaken, dessutom rätt sur också..så det tog sin tid innan han somnade om. I samma veva gick Jimmy upp för att påbörja sitt arbetspass.

Sen vid tio i sju hörde jag Vendela ropa efter mig inne i sitt rum, bara att stiga upp! William sov fortfarande i sängen bredvid mig så jag lät honom vara.. gjorde som så att jag tog en snabb dusch, klädde på Vendela för att sen väcka William för att klä på honom! Barnen fick frukost, bus, jag snabb städade lite, diskade..och sen for det iväg till dagis!
Puss och kram och hejdå Vendela och massa vinkar, sen hem igen.
Förbi affärn innan vi tillslut gick hem. Möttes av en frukostätandes Jimmy hemma, William hade vaknat i samma veva som vi kom hem. Pratade lite innan det var dags för Jimmy att åka igen!

Sen så satte sig jag och William i soffan, han satt med ansiktet mot mig och sög på nappen och bara slappade.. märkte efter en stund att han hade somnat, gos ungen! La mig ned på soffan med han på mig och vi kvartade in en stund, - skönt, fastän det kanske inte rörde sig om många minuter.

När vi vaknade åt jag lite granna, fixade lite medan William satt och lekte på golvet, gav honom lunch, makaronigryta från 8 månader (dvs mer bitar i) och det gick väl sisodär..åt upp allt, men fick kväljningar av bitarna (ovant alltså..) och lite fruktpure som efterrätt!
Blöjbyte och fixning, sen iväg till Lindas nya lägenhet som hon har i samma område som här, hon hade fått nycklarna idag och skulle måla om vardagsrummet innan det var dags för inflyttning som kommer ske till helgen!

Målade nästan hela vardagsrummet innan barnen började protestera och inte ville ligga på golvet och leka med, så packa ihop allt och gick ut med dom i vagnen där båda somnade relativt fort!
Så när dom sov så passade jag på att gå ner i tvättis med tvätten som skulle tvättas, inte alls mycket tvätt.. lite kläder samt Vendelas sängkläder bara.
Sen så vaknade barnen, vi gick till baksidan utav våran lägenheten och satte oss där ett tag.

Vid två tiden kom Jimmy hem efter att ha kört in sin dagskassa så att säga, gick ner i tvättis igen, iväg och hämtade Vendela, iväg till affärn, förbi farmor för en snabb prat och så hem!

Oj, vad jag skriver dagen fort, låter hektisk.. men vafan, kortfattat och bra!

Nåväl.

Tobias kom hit vid halv fem tiden och vad Vendela blev glad. Sken upp som en sol och var som en svans mot honom, märks att hon har saknat honom något oerhört. Och det har jag med, massvis! Uppskattar verkligen lillebror när han vart borta ett tag..
Åt middag, diskade, fixade sen så drog hela familjen till Lindas lägenhet igen. Duktiga jag( :D) målade nästan färdigt väggen vi påbörjade idag, blev jätte fint! Så gjorde Linda resten! Duktig!

Så fick barnen duscha nu på kvällen och nu sover båda två, som stockar. Mammas älsklingar!
Hoppas på en bättre inatt inatt.

Nu kommer en stooor bildbomb här då det inte gick att ladda upp några kort igår..

Jimmys tatuering som nu är ifylld, vart verkligen jätte fin!


Linda nere i hamnen för ett par dagar sen, svullar glass!


William, ser smått panik slagen ut när syrran ska köra honom i hennes sulky!



Glad skit!



Vendela, mammas älskling

Äter glass



När vi målade:

Elvis åt på golvet!

Wille satt och kolla på!

Linda visar hud! Men faktum var att vi var nästintill i bara underkläder (iallafall jag?) för att inte drälla på kläderna..haha


Ute! Diggar Elvis stil att sitta i vagnen

Han såg alltför road ut! Hihi

William i sin vagn!


Åh vad jag har saknat dig bror!

Syskon, för alltid och alltid världens bästa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0