Va skumt?

Inatt vid halv ett hörde jag hur Vendela illvrålade, var helt hysterisk! Mardröm förmodligen.. så Jimmy rusa in till henne för att lugna henne och få henne att somna om. OCH i samma veva vaknade William, han började prata lite smått så jag tände lampan för att ge honom nappen, - brukar hjälpa och han somnar om. Men inte nu. han började hosta och såg sådär paralyserad ut, precis som han gjorde när han var magsjuk och skulle spy och vad tror ni hände? Kaskad. Med välling, två gånger.
"Neeej" tänkte jag, fick ju lyfta upp honom, torka så gott jag kunde, byta alla sängkläder och försöka få honom att somna igen. Fan fan fan, skulle han nu gå och bli magsjuk igen? Det var ju sånt helvete när han var det sist.. och då klarade sig ändå Vendela ifrån det. Massa tankar surrade runt i huvudet när jag höll på att fixa, blandat med samma panik och ångest som jag hade när han väl var magsjuk.
Han somnade om tillslut, Vendela med och vi somnade.. han sov dock lite oroligt men vaknade aldrig upp fören vid fem.. han var hungrig och ledsen så jag testade med att ge honom bara 180 ml välling (brukar ju annars äta 270 ml, men jag vågade inte ge honom så mycket utifall han skulle spy igen..) och han åt upp allt och fortsatte att suga på flaskan när den var tom, vart ledsen när han märkte att det inte kom något mer, men jag vågade bara inte ge honom mer. Gav honom istället nappen och han somnade om efter ett tag. Spydde alltså ingenting.
Och nu på morgonen ingenting heller, har ätit gröt och mackbitar och inte fått upp något. Han har inte heller bajsat sådär löst som när han verkligen var magsjuk.
Whats up with that?! Fattar inte.. började gå igenom vad han fick dagen innan och det ända "ovanliga" så att säga var att han fick smaka vaniljglass, en hel del dessutom, absolut inte en portion som så, men en del små skedar.
Men sen så minns jag att han har ju faktiskt fått smaka mjukglass och ingenting har hänt.
Ja, det här är en gåta alltså, fattar ingenting. Men han har i varjefall som helst inte spytt något mer.
Kanske bara en spy kråka lite då och då? Men ska det verkligen vara så?  Vendela var aldrig så som liten ju..

Well well. Barnen är klara för dagen, jag har duschat, ska föna håret och invänta att Tobias blir klar med sig sen ska vi dra vidare på stan och handla. Kom på att min kära far faktiskt fyller år på tisdag (och mamma, du som läser nu, säg ingenting om att han ska få presenter av oss, ska bli en överraskning!! Såvidare han inte läser? Det vet jag faktiskt inte ju..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0