En tidig söndagsmorgon

Eller ja, tidigt och tidigt , förmiddag kanske är rätta ordet!
Jag och barnen är uppe, påklädda och klara. Barnen har fått frukost , jag har inte ätit än.. äter sen när Tobias och Jimmy vaknar! Jimmy jobbade natt inatt så han kom hem vid 05.00 imorse, så han ska nog få sova ett tag skulle jag tro.

Så var helgen förbi och imorgon är det måndag! Inte har det vart världens finaste väder heller, regn och riktigt tråkigt väder! Det positiva i det hela är att snön försvinner fortare!

I fredags var det ändå relaltivt hyffsat väder när vi hade hämtat Vendela så Jimmy beslöt sig för att grilla till middag. Första grillningen för i år!Och vad gott det var, till och med Vendela tyckte om det!

Igår så åkte Jimmy skyttetrafik till Länna. Hans dator som han hade lämnat in på lagning vart klar såsom igår så han åkte och hämtade den. Det visade sig att dom hade bytt hela hårddisken på datan så han hade fått en ny. Så köpte han även med sig en skotork hem! (kan ju behövas nu när Vendela simmar i vattenpölar på dagis som sagt) Sen när han väl var hemma och satte på datan märkte han att hårddisken inte alls var lika stor som den han hade när han lämnade in den, tillochmed hälften så liten! Så tillbaka till Länna där det visade sig att reperatörerna hade glömt att aktivera hårddisken som dom hade satt in (han har alltså två st i datan..) så den aktiverades och sen raka vägen hem!

Senare på kvällen gick jag, barnen och Tobbe till Johanna en sväng och fikade lite.. sen hem!
Vendela fick bada som hon numera älskar och jag gav William sin nattgröt inne i badrummet. Det tyckte han var kul!Kunde titta på när storesyrran badade samtidigt som han fick käk!

Barnen la sig vid 19.30 tiden, somnade kanske 19.40-45.. Vendela hostade som satan innan hon somnade, ingen slemhosta utan en riktig rethosta, men inget som märks av idag iallafall! Tillfälligt?

Sen på kvällen gjorde jag och Tobias i stort sätt ingenting.

Det har vart min helg det!
Längtar redan tills nästa, Jimmy ska vara ledig hela helgen! Och på lördagen är vi bjudna på påskmiddag hemma hos Lina och Magnus och på söndagen middag i Väsby, ska bli kul!

Och så åker Tobias hem på tisdag och följer med oss tillbaka till Nynäs på söndag..så i stortsätt hela veckan kommer han inte vara här =( Kommer kännas tomt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0