Glad man blir!

Nu när jag satte mig vid datan vid åtta tiden (men jisses vilken datanörd jag är ändå!!) så tänkte jag om jag skulle ta och uppdatera bloggen, men tänkte att nää..jag skulle nog inte orka. Men så gick jag in här iallafall och fick läsa lite nya kommentarer från andra bloggare och va glad man blir ändå! =) Så fasen, jag uppdaterar idag iallafall trots att jag egentligen inte skulle ;)

Så jäkla fint väder det har vart ute idag! Så vi gick till dagis imorse istället för att ta bussen, men Linda, Elvis och Luke som sällskap. Skönt att komma ut på en sån fin promenad och båda barnen satt så snällt i vagnen under hela vägen, Wille somnade till och med (fast det gör han nästan jämt när han åker vagn, så det är ju inge ovanligt..gillar sin vagn!) Efter lämningen tog vi en promenad hemåt, förbi Skotten först och handla lite ingredienser till dagens bakning och sen hem till Linda!
Väl där hemma bakade vi choklad muffins som blev supergoda och kanelbullar som blev lika goda dom! Mums! Det ska vi göra om, eller hur Linda??
Barnen var också jätte snälla under tiden och Luke med!

När vi hade bakat, Elvis hade fått ersättning och William en yougurt burk till lunch så var det blöjbyte och dags att gå hem! Efter att ha vart vaken i ca 2 ½ timma så slocknade han så fort jag la honom i vagnen och sov från tolv till halv två. Skrutten.

Efter vilat passade jag på att dammsuga, ett vardagligt tvång? Wille fick lite fruktpure, Tobias kom hit efter att ha vart i Väsby under natten och sen klädde vi på oss och mötte Jimmy för att åka upp till degan och hämta Pendi!
Passade på att ta med mig lite mer kläder i hennes redan (harkel..) överfulla låda med kläder, men bra att ha kanske?? Och som inte får plats här hemma!
Hade gått jätte bra på dagis, ätit lite si och sådär men annars så.. dock så läcker ena hennes stövel (som var så bra så med foder inuti iochmed att de ändå är lite kallt än) så hon hade vart dyngsur på ena fossingen.. så när vi kom hem passade vi på att försöka laga "sprickorna" i stöveln där det hade läkt in med superlim och det verkar funka? Läckte inte in när jag fyllde handfatet med vatten och stoppa ner stöveln så vi får se. Är inte så att jag inte har råd att köpa nya, skulle kunna köpa 10 st nya om fallet var så, men man måste vara smart vettu ;)

Johanna var förbi här och fikade förut och smakade mina och lindas supergoda bullar och så prata vi lite granna om himmel och jord..

Ja, det är det som har hänt idag!
Är det lika fint väder imorgon (vilket vi förstås hoppas!) blir det en prommis till dagis igen, sen ska jag och Tobias göra stan osäkert! Det ni!

Hoppas att skattedeklalrationen kommer snart, börjar bli lite nervig om man kanske får någe eller får betala tillbaka?? Behövde inte göra de förra året, kanske inte behöver göra de nu heller. Hoppas! Men mest nyfiken är jag på Jimmys förstås! Hihi, han tjänar ju trots allt lite mer än mig på mina få tusenlappar i månaden :P

Elvis och William!


Mammas grabb sover..har lånat syrrans napp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0