Lite senare..

.. på kvällen. Barnen sover och vi allihopa är nog ganska trötta!

Bvc besöket gick bra, gick fort också! Mötte Cathrine när jag skulle dit, hon skulle till mvc 45 min senare än min tid på bvc, men vi hann med att prata lite!
Nåväl, besöket gick bra! Han väger nu 8990 g och är 68.5 lång! Viktkurvan börjar plana lite, men är rätt vanligt från 6 månader och han är ju en liten tjockis så skulle den fortsätta rakt upp hade han nog vägt över 12 kg innan sitt 1 års dag! =) (trots att han ändå inte är så stor i maten??). Han visade sina färdigheter igenom att nästan så fort jag la honom på skötbordet så ville han vända sig om, han visa sin stadiga nacke när han låg på mage och allt såg bra ut.
Frågade doktorn även om varför han ibland spyr i samband med att han ger honom mat exempelvis gröt eller barnmat (är aldrig så när han äter flaska) och det här "problemet" har ju dykt upp nu sen han började hosta, men läkarn sa det att det beror på att hans slemhinnor redan är irriterade som dom är och så kommer man där med mat och irriterar ännu mer och när han hostar som han kan göra iland när han äter, det startar själva kräkreflexen och mat kommer upp. Han sa de att det är ingenting jag behöver oroa mig över så det var skönt!
Dock så sa han att vi ska vara uppmärksamma om ifall det "piper" i hans andning när han andas ut, för iochmed att han vart så förkyld så pass ofta nu så kanske det rör sig om förkyldnings astma =( (Och nej! Inte pga att vi har pälsdjur hemma,det sa han själv!!) Lite jobbigt, men än så länge har vi inte hört något sånt.

Mötte Tobias efter bvc och inte innan som jag skrev i inlägget nedanför, han blev lite sen så jag passade på att göra stan och Lindex innan bvc. Hittade 2 bodysar och 1 par byxor till Wille och köpte en till nappflaska till honom som han ska börja äta välling ur!
Och på tal om välling så fick han det vid fyra nu på eftermiddagen, verkade inte så hungrig för han åt bara 60-70 ml, men han åt iallafall! Men när han ätit ersättning har han ju inte ätit så mycket heller.. men det kompencerade han sen till kvällen då han faktiskt, utan proster, smällde i sig en tallrik gröt!

Så mycket skriverier och prat om William så jag skriver några rader om mammas prinsessa också!
Henne är det bra med, sen vi startade med magmedicinen (Movicol) så har hennes aptit ökat något enorm, dom säger de på dagis att hon äter betydligt mycket bättre nu. Så förmodligen, vad vi tror, hade hon nog ingen större aptit då magen inte fungerade som den skulle. Men kul och skönt att det funkar! Rådgjorde även med barnläkarn som jag träffa idag med William (som även har hand om Vendela) om just magmedicinen och med tanke på att den funkar så pass bra att hon gör ifrån sig flera gånger om dagen, så ska vi nu testa att bara köra med medicinen i vällingen varannan dag och se om tarmarna kanske har börjat arbeta lite bättre själv nu. Håll tummarna för henne!

Mycket prat om bara barnen, men dom är huvudfokusen i mitt liv, och förstås Jimmy! (och Tobias med såklart!)

Nu ska jag se Familyguy, det självklara på onsdagar. Skriver mer imorgon, hej!

Kommentarer
Postat av: Mikaela. Mamma till Emanuel & Hedda

Vad stor han har blivit! :) Var länge sen ja läste bloggen din, hann inte med ditt bloggbyte:P



Såg att han väger mer än vad pigan gör ^^,

Fast jag tro dom är lika lång :)



Hoppas ni har det bra (trots eran otur med alla sjukdomar!)

2010-03-24 @ 20:40:16
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0