Torsdag va?

Dagarna går så fort numera tycker jag!

Började dagen med att fixa iordning barnen, ge dom frukost inkl.mig själv och Tobias. Sen iväg till bussen som skulle ta oss till dagis!
Efter att ha lämnat av henne där med sina kompisar gick vi mot hamnen där Tobias skulle ta tåget in till stan och jag skulle vidare på stan för att handla ett par byxor som William ska ha på sig på dopfikat på lördag! Måste ju vara en riktig tjusing ju..
Vädret var skönt! Solen sken, blåste lite dock men det gjorde inte så mycket.
Gjorde Tobias sällskap i 10 min innan hans tåg kom så fortsatta jag sen till Lindex!
Tanken var att jag skulle handla ett par byxor till honom, men slutade med att det var två par byxor och två par bodysar till honom och en kofta till mig som jag också ska ha på dopet! Faktiskt, så var det rea på den så sååå mycket ångest har jag inte!=)

Mötte även Cathrine där med Ossian som jag inte pratat med på år och dar (känns det som) så vi gjorde sällskap hem, gick även förbi Skotten en sväng.

Vid korsningen skiljdes vi åt och vi gick till varsina hem. När vi kom hem åt jag lite lunch, gav Pille lite lunch (kalops!mums!) Sen myste vi mest i soffan där han somnade i min famn lille gosen..

Duschade en snabbis och dammsög lägenheten, sen kom Jimmy hem och vi åkte allesammans upp och hämtade världens bästa Vendela!  Hade inte ätit bra alls på dagis idag, kanske inte var så konstigt med tanke på att det serverades kålpudding, men lite grönsaker och potatis hade hon fått i sig och mellis förstås!
Lisa (ena fröken) sa det att Vendela är alltid på så strålande glatt humör, alltid så positiv och glad! Tänkte det att varför är hon inte alltid det hemma? ;) Hehe

Så på vägen hem åkte vi förbi affärn igen en snabbis och sen hem och busade, åt middag och fixade klart dopklänningen (blåa band och rosetter skulle sys fast så det är nu fixat!).
Vid sju kom Tobbe hem, hade då åkt halv fem från stan, men ja..tågen är ju som dom är som sagt. Blir man någonsin förvånad på SL? No no..

Nu sitter vi här , vi "vuxna". Barnen sover och det ska vi också göra snart..så skönt att lägga sig tidigt!
Imorgon är det degan igen och tvättis! Mattor och babysitterstyg ska tvättas inkl. alla sängkläder och diverse smutskläder så tvättpåsarna är smockade.

Willes tjusiga dopfika-kläder!

Vendela på väg hem från dagis!

Kommentarer
Postat av: viktoria med oliver

Hejsan :) åh så stor vendela har blivit och wille vilken sötnos :)!!hur känns livet som två barns mamma? hur mycket är det mellan dem? Vi ska själva få tillskott i september :) inte utan nervositet hihi...

2010-03-15 @ 08:56:53
URL: http://viktoriafilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0