Glömde..

..skriva om nattningen idag!
Eftersom Jimmy inte var hemma fick jag ta nattningen idag av båda barnen, inget fel i säg som så, men när Jimmy också är hemma är det oftast han som nattar Vendela. Eller ja, oftast och oftast, ALLTID. Jag får inte, ett blankt ner och massa prostester från Vendelas sida! Det SKA vara pappa som nattar henne och han ska ligga på golvet bredvid hennes säng tills hon har somnat, försöker han gå därifrån blir hon arg.
Hur som havet, med tanke på att det var jag så tänkte jag, "ska se nu om jag kommer behöva ligga bredvid henne?", tänkte inte ens göra indikationer på att jag skulle göra det utan se vad hon själv säger. Så vi gjorde iordning vällingen efter att ha lagt lillebror och gick in i hennes rum. Bäddade ner henne, tände hennes nattlampa och drog ner rullgardinen, pussade om henne godnatt och sedan gick jag lite försiktigt ut från rummet, tänkte om hon skulle säga något, men inte då! Och sa ingenting heller efter vällingen.
Snacka om att ha farsan inlindad kring sitt finger.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0