Sömnlöst och ny(gammal) tv!

Det kändes minsann som att familjen hade bildat ett pakt mot mig inatt som gick ut på att ge mig den minimala sömnen som bara går att få! Låt mig ta det från början.. Vendela vaknade upp runt kvart i elva och vart ledsen och sa "Inte sova mera" (och det behövde hon ju förstås!) trösta, trösta lite till, tog till nappen men slutade med att hon fick lite välling som hon somnade till.
Sen vid halv ett hörde jag ljud från Williams rum, yepp han var vaken. Upp och göra välling (har försökt att bara ge nappen, men blivit så ledsen då när man gått därifrån), men han somnade han med. Godnatt och hej sängen ungefär. Trodde jag. Försökte somna gång på gång men Jimmys ljuva snarkningar höll mig vaken, jag höll på att krevera! Ruska på honom, sa till honom och han vände sig, var tyst en stund för att sen börja snarka..mer..högre..högre.. och ja, då var det bara att säga till igen, ruska om.
Lyckades somna där iallafall, men vem vaknar vid tre igen och är ledsen och säger "inte sova mer!"? Jo Vendela. Somnade om efter en stund men små gråter fram till fyra (och då kan man inte bara somna om ordentligt utan ligger ju spänt OM hon skulle vakna till ordentligt igen). Sen somnade jag till där igen ett tag.. Och klockan fem vaknar Wille, ligger och pratar.. testar att gå in i rummet medan det fortfarande är mörkt, dvs tänder ingen lampa så han inte kan se mig och därmed bli ledsen när jag går därifrån och ger nappen, han tar den ett tag, hostar till (iochmed att han vart förkyld ett tag nu så sitter ju hostan kvar) så nappen åker ut och med tanke på mörkret så hittar han den ju inte själv såklart.. och är vaken. In i rummet, letar efter nappen, in i munnen på Wille och han somnar om efter ett tag.
Och vem skulle upp kvart över sex? Wille såklart! Var jag trött? Om jag var!
Älskade älskade natt.

Hittade en tv till Vendela idag, ni vet en sån där gammal tjock 17 tummare med inbyggd vhs, skit bra ju! Så nu står den inne i hennes rum.. är nu ute efter massvis med PippiLångstrump i VHS format (såklart) som hon kan se där inne, hon verkligen älskar Pippi! Ska givetvis köpa en dvd spelare till henne sen så man kan bränna ner massvis av barnfilmer..men tills vidare är vi ute efter en massa Pippi filmer!
(men nu när vi inte har några vhs filmer med pippi ska hon såklart låna Jimmys data för att se pippi på datan!)

Jahaja.. ja vad har hänt mer idag? Tog en promenad så William kunde somna till ett tag, handlat lite..städat. Ja, det rutinerade man gör om dagarna ungefär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0