Valvaka och finito av nappen! (Nästan iallafall..)

Ja, så är det. Nu ska det slutas med napp för båda barnen förutom på natten när det är sovtajm! Delvis för att Vendela är så pass stor nu så hon behöver ju verkligen inte napp (hon suger ju dessutom på tummen) och det är ungefär den stora anledningen till varför båda ska få sluta med nappen. William bryr sig inget, han är totalt oberörd, men Vendela har vart eld och lågor idag, riktigt surig emellanåt! Sen så glömmer hon bort nappen för ett tag och är som vanligt, men sen dyker den upp i minnet igen och hon blir FÖRBANNAD.
Och jag förstår henne, faktiskt, man kan jämföra det med en vuxen som exempelvis ska sluta röka.
En jävligt bra jämförelse där det handlar om att bryta fula ovanor.
Hur som helst, trots att hon iprincip hatat mig och Jimmy idag så har det gått bra, vi har förklarat igen och igen och återigen varför varken hon eller William ska ha napp om dagarna och att hon får den när hon ska sova. Och det här kommer accepteras, men det kommer ta tid. Härda, både för oss och henne. Snuttisen! Men det blir bra i längden..som jag skrev ovan, hon är ju så stor nu, så behöver ingen napp om just dagarna!

Ja, så det är valvaka på tv och jag är verkligen inte förvånad över vad prognosen visar hittils, alliansen kommer med största sannorlighet sitta kvar i ytterliggare 4 år till. Men att SD kommer (där också med störst sannorlighet, valvakan är ju inte riktigt över en..) in i riksdagen är oroväckande, - som fan! Ett främlingsfientligt parti, kaos i riksdagen, kaos i samhället. Tycker jag.
Det skulle ju ske två stora mirakel för att förändra den här prognosen, men mirakel sker väldigt sällan och tvivlar starkt på att det kommer ske nu.. Men men!

Imorgon är det dagis! Fast det kanske jag redan har skrivit?  Tvättis, upp med bilen till verkstan..igen. Vad händer mer? Får se vad dagen har att bjuda på..=)

Nu är jag jäävligt trött så nu lägger jag mig och kollar vidare på vakan och skriver mer imorgon!

Hej!


Jag saknar dig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0